UI je jako labyrint. 1 cesta vede skrz. Co udělat pro to, aby uživatel průchod nevzdal?

UI je jako labyrint. 1 cesta vede skrz. Co udělat pro to, aby uživatel průchod nevzdal?

Uživatelská rozhraní jsou jako labyrint. Existuje pouze jedna cesta. Podobně jako v UI. Jak provést uživatele rozhraním, aby nebyl zmatený?

Typografická hierarchie

Aneb v jakém pořadí číst texty (informace) za sebou?

Byli jste někdy v labyrintu? Existuje pouze jedna cesta.

A uživatelská rozhraní jsou na tom podobně. Musíte uživatele provést k cíli, a to jednou zamýšlenou cestou, kterou musíte jasně vytyčit.

❌ Problém:

Spousta webů a aplikací špatně pracuje s typografií.

  • Špatně použité velikosti textů,
  • řezy (tloušťky) písem,
  • barvy
  • a práce s prázdným místem mezi texty.

Výsledkem je, že uživatel čte texty ve špatném pořadí. Z informací je zmatený a zahlcený. Opouští web, zavírá aplikaci.

✅ Řešení:

Záměrně navrhněte pořadí, ve kterém mají uživatelé texty číst. Použijte k tomu různé velikosti textů, barevné odlišení, různé tloušťky písma nebo texty od sebe dostatečně oddělte prázdným prostorem.

UI design—Mikro-tipy

Typografická hierarchie není raketová věda. V zásobě mám ale témata, která až tak známá nejsou…

Mám osobní databázi tipů/pouček/rad/vysvětlení/myšlenek, jak navrhnout uživatelské rozhraní, aby:

  • Vyniklo.
  • Vypadalo profesionálně.
  • Uživatelé ho snadno prošli.

A všem tématům chci dát konečně formu.

  1. Fáze jedna: 3slajdové tipy. Krátká a méně náročná forma.
  2. Fáze dvě: Rozbor témat do větší hloubky pro pochopení.

Nejen tyto mikro-tipy, ale i další zdroje, jako třeba tutoriály najdete brzy pod projektem Make Your UI/UX Design Pop!

Je pro UI designéry, kteří chtějí pilovat návrh uživatelských rozhraní.

Odebírejte na makeUIpop.com. Věřím, že materiály budou přínosné.

Designui je místo, kam chodí zajímaví lidé z oboru tvorby webů a aplikací

40
+

Tolik společností s námi hledalo profíka

600
+

Tolik lidí je přihlášeno k odběru článků

2.9k
+

Členů ve FB skupině pro designéry a tvůrce