
UI je jako labyrint. 1 cesta vede skrz. Co udělat pro to, aby uživatel průchod nevzdal?
Uživatelská rozhraní jsou jako labyrint. Existuje pouze jedna cesta. Podobně jako v UI. Jak provést uživatele rozhraním, aby nebyl zmatený?
Uživatelská rozhraní jsou jako labyrint. Existuje pouze jedna cesta. Podobně jako v UI. Jak provést uživatele rozhraním, aby nebyl zmatený?
Aneb v jakém pořadí číst texty (informace) za sebou?
Byli jste někdy v labyrintu? Existuje pouze jedna cesta.
A uživatelská rozhraní jsou na tom podobně. Musíte uživatele provést k cíli, a to jednou zamýšlenou cestou, kterou musíte jasně vytyčit.
❌ Problém:
Spousta webů a aplikací špatně pracuje s typografií.
Výsledkem je, že uživatel čte texty ve špatném pořadí. Z informací je zmatený a zahlcený. Opouští web, zavírá aplikaci.
✅ Řešení:
Záměrně navrhněte pořadí, ve kterém mají uživatelé texty číst. Použijte k tomu různé velikosti textů, barevné odlišení, různé tloušťky písma nebo texty od sebe dostatečně oddělte prázdným prostorem.
Typografická hierarchie není raketová věda. V zásobě mám ale témata, která až tak známá nejsou…
Mám osobní databázi tipů/pouček/rad/vysvětlení/myšlenek, jak navrhnout uživatelské rozhraní, aby:
A všem tématům chci dát konečně formu.
Nejen tyto mikro-tipy, ale i další zdroje, jako třeba tutoriály najdete brzy pod projektem Make Your UI/UX Design Pop!
Je pro UI designéry, kteří chtějí pilovat návrh uživatelských rozhraní.
Odebírejte na makeUIpop.com. Věřím, že materiály budou přínosné.