11 důvodů, proč prodávat přes web a ne Facebookový profil

11 důvodů, proč prodávat přes web a ne Facebookový profil

Prodávat produkt nebo službu na webu? Nebo jen stačí profil na sociální síti? Tady je 11 výhod, proč byste měli budovat prezentaci na webu.

Malí podnikatelé zvažují, jestli stále pro podnikání budovat web. Nestačí náhodou pro úspěšné prodeje pouze profil na sociální síti? Možná. Není prezentace na webu tak trochu old-school? Určitě ne.

Některým byznysům funguje jen profil na sociální síti. Majitelé jsou šťastní, že nemusí řešit web. V těchto případech jde spíš o jednorázové obchody „přes noc“ alá nakup a prodej. Pokud berete svůj byznys vážně a nejde jen o „krátkodobou“ záležitost bez větších vyhlídek, určitě věnujte úsilí do budování webu.

Ukažme si 11 důvodů, proč byste na myšlenku „nemít web“ měli zapomenout:

1. To, že jste online na webu, působí důvěryhodně

Web slouží jako digitální obchod a to i přesto, že na něm přímo neprodáváte. Slouží jako středobod celého podnikání. Je profesionální vizitka a zvyšuje důvěryhodnost. Ne každý používá sociální sítě. Ne každý jim věří. Webová stránka je dostupná téměř pro každého na světě. Mít „vlastní“ místo, kde odprezentujete to, co děláte, zvyšuje po všech stránkách důvěru zákazníků vůči vašemu bysnysu.

2. Nad tím, jak web vypadá, máte plnou kontrolu

S vlastním webem zaručíte, že své produkty a služby „oblečete“ do vaší značky. Design webu, obsah a celou uživatelskou zkušenost (UX = user experience) vyladíte tak, aby přinesl potenciálnímu zákazníkovi maximum a přesvědčil ho nakoupit. Oproti sociální síti vám nikdo nediktujte, jak se obsah zobrazí a jestli vůbec.

3. Informace najde zákazník na jednom místě

Všechny potřebné informace o vašem produktu nebo službě se zákazník dozví na webu. Pěkně pohromadě. Nemusí je „vyzobávat“ z různých zdrojů. Ocení to především analytické povahy, které se před nákupem dlouho rozhodují a hledají si co nejvíce informací. Dopřejte jim je a vyvraťte na webu všechny obavy z nákupu.

4. Veškerý obsah webu vlastníte VY

Pokud věnujete hromadu úsilí přípravě obsahu, tak na webu máte jistotu, že vám jej nikdo nesmaže. Nesvěřujete tak vaši píli do rukou tvůrců sociálních sítí, kde je čistě na nich, zda vám obsah schválí, zakážou nebo vám z neznámých důvodů dají „ban“.

Sociální sítě použijte k promování obsahu umístěného na vašem vlastním webu. Jen tam je obsah v bezpečí. Spoléhat se na budování obsahu na sociální síti je velmi riskantní.

5. Web najdou vyhledávače

Tím, že máte web, zvyšujete šance, že vás najdou lidé sami od sebe přes vyhledávače. Když máte web dobře optimalizovaný (SEO), jste více vidět a o to víc lidí váš web navštíví, což přinese třeba další zákazníky. Dobře psaný obsah na internetu zraje a funguje dlouhodobě. Web vám nikdo nesmaže. Účet na sociální síti ano.

6. Komunikace se zákazníkem

Běžte zákazníkům naproti. Odpovězte na dotazy a vyvraťte obavy. Vyřešte problémy, sbírejte požadavky nebo získejte zpětnou vazbu. Přijatelnou formou jim nabídněte na webu možnost s vámi napřímo komunikovat. Toho na webu snadno dosáhnete „real-time“ chatem, kontaktním formulářem nebo jinou formou zákaznické podpory, kterou může využít kdokoliv. Nejste svázání sociální sítí.

7. Snazší prodej produktů přímo na webu

Pokud prodáváte online své produkty, máte možnost na web umístit vlastní objednávací systém podle vašich přání. Sami si vyberete platební bránu, nastavíte e-maily nebo nabídnete možnosti dopravy.

8. Analýzy a statistiky

Oproti profilu na sociální síti si na web můžete napojit nejrůznější nástroje, které vám umožní sledovat statistiky návštěvníků a jak se na webu chovají. Informace pak použijete pro zlepšování webu tak, aby více prodával a snadněji se používal.

9. Konkurenční výhoda

Pokud se ve vašem oboru konkurence „vzdala“ webových stránek, můžete z toho pro sebe vytěžit maximální výhodu. Dobře navržený web vás od konkurence odliší a pomůže zákazníkům vybrat si právě vás.

10. Web přežije sociální sítě

Sice neznáme budoucnost technologií a nástrojů, ale je velká pravděpodobnost, že weby tu s námi budou déle než sociální sítě, které časem zaniknout nebo lidi přestanou bavit. Web a na něm vybudovaný obsah vám nikdo nesebere. Přetrvá a budete mít nad ním stoprocentní kontrolu. Kdykoliv si jej snadno přizpůsobíte své strategii, značce nebo trendům.

Poznámka: Přijde moudrý muž a ze dne na den škrtne ptáčka nenápadným znakem „X“. Ano, příběh Twitteru… Co se stane zítra?

11. Postupný růst

S tím, jak se vaše podnikání vyvíjí a roste postupně můžete web upravovat, měnit jeho strukturu nebo přidávat nové funkce. Sociální síť vám dá jeden formát prezentace obsahu, se kterým se špatně manipuluje a přizpůsobuje.

Shrnutí a srovnání web vs. sociální síť

Profil na sociální síti

  • ❌ Každý si může založit profil (i podvodný). Čemu věřit a čemu ne?
  • ❌ Profil si nepřizpůsobíte na míru. Tolerujete cizí řešení a funkcionalitu.
  • ❌ Neefektivní a nedostatečná možnost vložit informace o podnikání na profil.
  • ❌ Nejistota – ze dne na den vám obsah mohou smazat.
  • ❌ Dostupnost z vyhledávačů je omezená a většinou s nutností registrace dostat se na sociální síť.
  • ❌ Můžete napsat zprávu přes sociální síť. Taková zpráva se ale lehko „ztratí“.
  • ❌ Při přímém elektronickém prodeji jste vázání na platformu nebo platební bránu.
  • ❌ Špatně měřitelné obchodní výsledky. Nemožnost analyzovat chování zákazníků.
  • ❌ Bez webu jste za daleko konkurencí, která web má. Ochuzujete se o prodejní potenciál.
  • ❌ Sociální síť může kdykoliv zaniknout, přestat bavit lidi nebo vám omezí přístup.
  • ❌ Prezentaci na sociální síti nemůžete škálovat.

Webové stránky

  • ✅ Web postavený na míru na vlastní doméně se všemi informacemi působí důvěryhodně.
  • ✅ Vzhled webu přizpůsobíte značce. Zvolíte si sami formu obsahu, funkce a zajistíte si perfektní uživatelskou zkušenost (UX).
  • ✅ Na webu snadno odprezentuejte veškeré informace o podnikání, ukážete ceník nebo reference. To vše v takovém sledu, v jakém potřebujete.
  • ✅ Obsah na webu zůstane navěky. Výhodou je, že se na něj můžete ze sociálních sítí odkazovat.
  • ✅ Webové stránky dohledáte přes internetové vyhledávače a získáte tak potenciální zákazníky bez dalšího úsilí.
  • ✅ Použít můžete pro komunikaci real-time chat, kontaktní formulář a další nástroje pro komunikaci se zákazníky.
  • ✅ Na webu si snadno při přímém prodeji vyberete platební bránu nebo dopravu a doručení.
  • ✅ Na web napojíte libovolný analytický nebo měřící nástroj pro sledování cílů a uživatelů.
  • ✅ S webem předběhnete konkurenty, kteří tvorbu webu neřeší a získáte tak výhodu.
  • ✅ Obsah na webu je váš a nikdo vám jej nesebere. Víte, že věnované úsilí do jeho budování vám k něčemu je.
  • ✅ Jak vaše podnikání roste, můžete web upravovat a postupně jej rozšiřovat.

Web stále vede

Přestože existují alternativní platformy, kde se můžete prezentovat a prodávat, web zůstává cennou součástí vašich prodejních nástrojů, který do podnikání přináší důvěru a přispívá k obchodnímu úspěchu. Rozhodně ho mějte. Vytvořit web je dostupnější než kdykoliv jindy. I malý podnikatel si sám nakliká svůj web, a to během 10 minut na nějakém no-code řešení.

Designui je místo, kam chodí zajímaví lidé z oboru designu webů a aplikací

60
+

Tolik UX a UI designérů se přidalo do databáze profíků.

40
+

Tolik společností s námi hledalo profíka

700
+

Tolik lidí je přihlášeno k odběru článků