Hledáme posilu k UXákům, kteří nebojují s developery o vliv na produkt, nýbrž spolu s developery naplňují potřeby zákazníků.
Jak funguje náš UX tým
Budete součástí velkého týmu hodně zkušených designérů, kteří jsou zvyklí spolupracovat, učit se jeden od druhého a dělat věci opravdu dobře. Máme nastavené a otestované procesy, které mají smysl. Jejich pevné základy stojí na datech a metodikách, ne na náhodných emocích. Součástí týmu jsou i dvě UX výzkumnice, aktivně spolupracujeme, pravidelně se potkáváme a řešíme společné problémy.
Kentico Kontent je jedno z nejpropracovanějších cloudových řešení pro správu obsahu na trhu, máme tedy informace o tom, co uživatelé v produktu dělají a jaké prvky (ne)používají. Releasujeme pravidelně každých 14 dní, a tak můžeme průběžně sledovat zákaznické chování.
V celé divizi Kentico Kontent organizujeme práci v malých, samořiditelných týmech. Jejich součástí je vedle developerů/developerek a produkťáka i designér/ka. Jejich hlavním cílem není dodat co nejvíce user stories, prioritou je pomoci našim zákazníkům.
UX tým není zodpovědný za UX… Cože?!
Pouze developeři jsou ve skutečnosti schopni měnit produkt a mají tak největší vliv na spokojenost zákazníků. A hlavním rysem našeho vývojového procesu je právě zaměření na klienta a jeho potřeby. Nestačí co nejrychleji implementovat funkcionalitu a jít dál. Naše vývojové týmy musí zajistit, že uživatelé novou funkcionalitu najdou, pochopí ji a budou ji rádi používat. Tady hrají designéři první housle. Proč? Protože právě oni jsou schopni odpovědět na otázky:
- Jak máme funkcionalitu postavit, aby ji používalo více lidí?
- Co máme zlepšit, aby uživatelé všechno snadněji pochopili?
- Co v produktu změnit, aby byl pro zákazníky užitečnější?
Vývojový tým má jasné byznysově orientované cíle definované jako OKRs. Typické metriky jsou například adopce, použitelnost a spokojenost. Designéři/designérky jim je pomáhají plnit. Pomáhají poznat uživatele a jeho kontext, a poté navrhnout co nejmenší řešení, aby se ověřilo, že jdeme správným směrem. To následně společně s developery iterují tak dlouho, dokud stanovené cíle nenaplní.
Co tedy budete dělat?
Celý tým – vývojáři spolu s produkťákem a designérem – se společně snaží pomoci zákazníkovi. Jejich každodenní práce není založena na tom, že UXák něco navrhne, developeři to smetou ze stolu, a nakonec uzavřou kompromis, ze kterého nikdo není úplně šťastný. Naopak.
Vývojáři se účastní všech interakcí s našimi uživateli (testování použitelnost, interviews,...), a tak sami vidí, že něco nefunguje. Přijdou za designérem/designérkou a společně přemýšlejí, co změnit k lepšímu. Designér/ka navrhne řešení, které developer/ka přivede k životu. Společně potom validují jeho funkčnost a ladí detaily.
Každý den přináší řadu zajímavých výzev, na které nikdy nebudete sami. Jeden den může být náročný, jindy získáte volný prostor, který si sami proaktivně vyplníte – třeba si projdete feedback, nadesignujete zajímavé věci, pomůžete ostatním kolegům/kolegyním, zúčastníte se workshopu.
Jste to vy?
- Znáte a prakticky jste si prošli celým design procesem – od výzkumu přes návrh až po vyhodnocení.
- Anglicky se v pohodě domluvíte (alespoň úroveň B2).
- Máte skvělé komunikační dovednosti – prezentujete, vysvětlujete, argumentujete, obhajujete své názory a návrhy…
- Umíte si prioritizovat úkoly a občas také říkat ne.
- Máte neodbytnou touhu věci zlepšovat.
- Prototypujeme ve Figmě, a tak společně ušetříme čas, pokud už jste se s ní setkal/a.
Poslechněte si pravdivý příběh, jak parta UXáků změnila myšlení a práci celého Kentico Kontent
Další díly naší Design hour najdete tady.
Chcete vědět víc?
Zajímá vás více o novinkách z naší Kentico Design komunity? Sledujte nás na Twitteru.