Chystám knihu „Webový facelift za 24 hodin“

Chystám knihu „Webový facelift za 24 hodin“

Každý, kdo se věnuje do hloubky svému oboru a podniká, má přání napsat knihu a předat své znalosti. Podívejte se, jakou chystám já a proč.

Pokud člověk podniká ve svém oboru a zná ho do hloubky, má často potřebu se podělit se světem o své nabyté zkušenosti a úhly pohledu na dané téma. Napsat knihu je jeden z logických kroků každého odhodlaného sólového podnikatele. Proč?

1. Oslovíte velkou skupinu lidí

Pokud člověk pracuje sám jako živnostník pro své zákazníky, věnuje jim svůj čas. Toho času bohužel není nekonečno. Nemůže se rozpůlit. A proto hledá způsoby, jak svoji práci a znalosti dostat k co nejvíce lidem. Napsat knihu je ten nejlepší způsob, jak předat informace ze svého oboru co největšímu počtu lidí.

2. Možnost dalšího zisku

Pro jednotlivce, který pracuje na zakázkách pro své zákazníky, existuje jakýsi strop, kolik může vydělat. Hodinovou sazbu nebo hodnotu projektu nemůže zvyšovat do nekonečna. Cenovou relaci udává trh a schopnosti dodavatele. V jednom momentě tedy přestane vydělávat více. Pokud člověk potřebuje více vydělat, musí se podívat po možnostech růstu. Ano, lze založit firmu, najmout lidi a zpracovávat více zakázek. Ale pokud to má člověk jako já tak, že chce pracovat jako jednotlivec, musí najít jiné řešení. A tím jsou třeba automatizované prodeje svých produktů.

3. Zvýšení důvěryhodnosti

Osobní značku podnikatele experta tvoří i důvěryhodnost, která se dlouho buduje. Věřím, že napsání dobré knihy je určitě jeden ze skvělých způsobů, jak si lidi získat a aby vám více věřili.

Jaké produkty chystám

Plánuji několik psaných produktů. Většina z nich přímo v oboru webdesignu a UI designu. Jeden až dva produkty plánuji přímo pro designéry webů a aplikací. Rád bych se s nimi podělil o to, jak lépe přistoupit k vizuálnímu návrhu webů nebo aplikací. Na trhu jsem se ještě nesetkal s materiálem, který by popisoval problematiku z takových úhlů pohledu, které chystám já. Myslím, že by to mohlo být přínosné.

Nicméně takto podrobně psaný odborný materiál zabere více času než se zdá. Proto jsem se rozhodl, že než vydám tyto materiály, napíšu knihu na dost podobné téma, které nebude cílené přímo na designéry, ale spíše na grafické laiky. Tím, že nemusím zacházet příliš do hloubky, jsem schopen vydat materiál mnohem dříve. Peníze z knihy bych rád investoval zpět do psaní dalších knih.

Moje první kniha z oblasti webdesignu pro laiky

Pokud vás detailně zajímá, o čem kniha bude, pro koho je určená a co přesně v ní najdete, určitě se podívejte se na tuto předprodejní stránku. Ve zkratce jde o konkrétní rady a tipy, jak si zlepšit web tak, aby vypadal více profesionálně a správně, aniž byste museli poptávat grafika. Pokud vás kniha zaujme a myslíte, že by vás mohla zajímat, dole na předprodejní stránce najdete formulář pro sběr e-mailů, na který vám dám vědět, až bude kniha hotová.

O čem kniha je

Kniha se bude jmenovat Webový facelift za 24 hodin. Bude určená laikům, kteří nerozumí grafice a rádi by si vylepšili svůj škaredy web svépomocibez potřeby poptávat grafika.

Rád bych také podotknul, že v knize najdou zajímavé informace nejen laici, ale i samotní designéři. Bude to plnohodnotný materiál s WOW informacemi. Pokud čtete lekce na Designui, bude to psané dost podobně.

Proces psaní?

Donedávna jsem nevěděl, jakou formu materiálu zvolím. Nakonec jsem se rozhodl pro klasickou elektronickou knihu v .pdf případně .epub, kterou snadno prodám na nějakém připraveném prodejním systému, jako je Gumroad nebo FAPI.

Nejčastěji píšu v aplikaci Ulysses, ve které se snadno organizují texty a slouží přímo ke psaní knih. Nicméně i přesto, že aplikaci používám jako hlavní psací nástroj svých textů, pro psaní knihy jsem dal šanci Pages na macu (jednodušší a příjemnější obdoba Wordu). Velmi jednoduše jsem si připravil textové a vizuální styly a rovnou vkládám obsah do šablony. Je to opravdu pohodlné a funguje to. Zjistil jsem, že se mi samotný obsah píše mnohem lépe, když vidím, jak budou stránky ve výsledku vypadat, než kdybych vše psal do strohého editoru a až potom řešil vizuální podobu.

Aktuálně jsem na 6 tisících slovech na cca 40 stránkách. Můj odhad je, že tvorba zabere ještě pěti násobek aktuálního objemu práce. Výsledná kniha by mohla mít něco mezi 200-300 stranami. Mojí snahou je témata příliš neokecávat, ale zároveň je napsat pochopitelně a vše vysvětlit pomocí obrázků.

Tvorba doprovodných obrázků

Psaní je pro mě v zásadě jednoduchá věc. Zjistil jsem, že nejvíc času mi zabere tvorba doprovodných grafických obrázků, ukázek apod. Snažím se k většině témat najít i reálné ukázky českých webů a na nich ukázat, jak by se dal problém řešit lépe. Samotné hledání reálných webů v českých rejstřících firem je pěkná otrava a najít tu správnou ukázku není vždy jednoduché.

Kolik bude kniha stát?

Ještě nevím. V hlavě mi běží odhad. Cena se bude odvíjet od doby, jak dlouho mi zabere knihu vytvořit. Dále zohledním její hodnotu a přínosnost informací. Měla by to být nadupaná a hodnotná kniha. Můj odhad je mezi 1-3 tis. Kč. Prvním přihlášeným zájemcům určitě poskytnu zaváděcí cenovou akci, takže pokud zvažujete koupi, nechte mi na předprodejní stránce váš e-mail. Už je vás tam přes 60.

Kdy bude hotovo?

Rád bych knihu se vším všudy optimisticky vydal do půl roku. Píšu každý den a snažím se po malých kouscích posouvat vpřed. Myslím, že to bude stát za to. Pokud jste se nepodívali, podívejte se ještě jednou na předprodejní stránku, kde se dozvíte více informací o knize a kde se můžete přihlásit k odběru a čekat, až kniha vyjde.

south

Heading

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

south
Mentoring pro UI designéry

Rozbory UI designů

Vytvořte si web bez nutnosti kódovat

Vytvořte si web
bez nutnosti kódovat